Jezik

eng

Pratite nas

Osmog  dana FEST-a HEROJI RADNIČKE KLASE, STADO OVACA, KUČKA, OLEG i promocija knjige o Nebojši Đukeliću

Ispred ekipe filma „Heroji radničke klase” novinarima su se na današnjoj konferenciji za medije osog dana FEST-a obratili reditelj, producent i koscenarista Miloš Pušić, glumci Jasna Đuričić, Predrag Momčilović i Stefan Beronja Cile i koscenarista Dušan Spasojević. Film, koji je deo Glavnog programa 50. Festa, svetsku premijeru je imao pre nekoliko nedelja u okviru programa Panorama Berlinskog filmskog festivala, gde je dobio veoma pohvalne kritike. Miloš Pušić kaže da je prezadovoljan kritikama i da mu je bila velika čast što je film sa ovakvom tematikom započeo život i imao odskočnu dasku baš na Berlinalu.
- Dobro se sklopilo i što je ove godine Jasna Đuričić sa nama kao aktuelna najbolja evropska glumica, iako smo film snimili mnogo pre te titule, ali je to učinilo da za film bude još veće interesovanje i da privuče još veću pažnju - napomenuo je Pušić.

Slovenački film „Kučka, pogrdan naziv za ženu”, takođe deo Glavnog takmičarskog programa 50. Festa, predstavili su rediteljka Tijana Zinajić, scenaristkinja Iza Strehar, glumac Tosja Flaker Berce i producentkinja Lija Pogačnik. Ova komedija prati 27-godišnju slikarku Evu koja živi punim plućima, ali ne uspeva da okonča toksičnu vezu sa mentorom (koji ima devojku), ne nalazi smisao na dosadnom poslu u knjižari, nema inspiraciju za slikanje i svesna je da živi nezdravo (puši, pije, drogira se) ali kao da nema snage da nešto promeni. No, ona svojim problemima prilazi na jedan neobično pozitivan način. Tijana je film režirala prema scenariju dve decenije mlađe Ize Strehar, ali je sama zaslužna za njegov naslov. - Kada smo konkurirali za novac, naziv filma je bio „Nemamo jaja ali imamo kutije za njih”, ali mi se nije svidio. Radni naslov je bio „Eva” a tokom snimanja i prije njega smo skupljali raznorazne ideje i  „Prasica” tj. „Kučka” nam je nekako legao. Međutim, dobili smo sugestije da nije dovoljno da se samo tako zove jer će biti hardkor, pa smo dodali „Pogrdan naziv za ženu” - objasnila je Tijana.

Osmog dana FEST-a na zvaničnoj preskonferenciji festivala predstvljena je knjiga iz  edicije Festovih 50 - “Nebojša Đukelić”, autorke Maje Medić. O ovoj knjizi govorili su Maja Medić, koje je priredila izdanje, Ivan Karl, gradski Sekretar za kulturu i predsednik Odbora FEST-a, Jasmina Ninkov, direktorka Biblioteke grada Beograda i Miloš Đukelić, član odbora FEST-a, reditelj i producent i sin Nebojše Đukelića. Prema rečima autorke knjiga je koncipirana tako da obuhvati celokupno delovanje Nebojše Đukelića, za koje većina ljudi misli da je samo televizija, ili samo film, ali nije.
- Tu je ogromna ljubav i poznavanje šaha, tu je marketing kojim se bavio određeni broj godina. Knjiga je podeljena u dva segmeta: prvi obuhvata tekstove drugih ljudi o njemu, ljudi koji su ga poznavali i koji su sa njim sarađivali u različitim segmentima. Drugi, veći deo knjige čine, sada prvi put objavljeni na jednom mestu, Nebojšini tekstovi koje čine i njegovi intervju sa poznatim autorima i izbor kritika domaćih filmova, kritike stranih filmova, njegovi izveštaji sa festivala koji uključuju i FEST, rekla je autorka knjige Maja Medić, pred novinarima.   

Pred FEST-ovim novinarima predstavljen je film “Stado ovaca” grčkog autora Dimitrisa Kanelopoulosa, o kome su pored reditelja govorili i Dušan Milić, koproducent ispred “Film Delukkse Internašonala”, koprodukcije Srbije, Grčke i Albanije, te Dejan Pejović, kompozitor i Dušica Vuksanović, maskerka. Kako je reditelj Kanelopoulos rekao, njegov film ima dvosturki kraj jer je želeo da prepusti publici da odluči o daljem razvoju glavnih junaka.
- Moja osnovna ideja je bila da napravim atmosferu jednog malog grada, sličnom gradiću u kome  sam i sam odrastao i to mi je poznato i blisko. Inače često volim da razmišljam kako ljudi funkcionišu u malim ekipama, malim timovima. Jednostavno gradim likove, a likovi čine atmosveru filma i čine film, tako da sam razvijao likove da budu uspešan deo priče. Tako je zaokružen ovaj film - istakao je Kanelopoulos, pred novinarima.

Američka producentkinja Džoan Borsten, predstavila je dokumentarni film “Oleg” koji se na ovogodišnjem FEST-u našau programu FEST Fokus ali van konkurencije. Reč je biografiji jednog od najpoznatijih sovjetskih glumaca Olega Vidova, koji je 1985.godine preko Jugoslavije prebegao za SAD.  Vidova, koji je svojevremeno bio jedan od najpoznatijig glumaca Sovjetskog Saveza iz vremena Brežnjeva, u svetu su nazivali “ruskim Robertom Redfordom” . Prema rečima producentkinje i supruge ruskog glumca, Džoan Borsten, film “Oleg” sniman je duže od pet goina, a radila ga nekoliko meseci posle Vidove smrti sve do pandemije:
- Poslednje tri godine svog života Oleg je pisao knjigu o sebi i kada je ostišao ostavio mi je da završim nekoliko poglavlja za šta je trebalo da razgovaram sa šezdesetak ljudi u čak osam zemalja i to je bio početak rada na filmu - rekla je Borsten. U dokumentarcu o Olegu Vidovu značajno mesto zauzima i Beograd, ali i jedan segmet o jugoslovenskoj kinematografiji što je samo preporuka za gledanje ovog filma.       

Reditelj Srđan Knežević najavio je danas na konferenciji za medije predavanje koje će povodom 125 godina od prvih snimanja u Srbiji održati 5. marta u Sali Makavejev u Jugoslovenskoj kinoteci, od 20 časova. - To je projekcija filmova koj su snimljeni pre 125 godina u produkciji „Filma Limijer” u trajanju od nekih pola sata, nakon čega ću ja da pričam i odgovaram na pitanja publike - izjavio je Knežević.
Pomenuti filmovi su snimani u februaru, odnosno martu po novom kalendaru, upravo u vreme održavanja jubilarnog Festa. Prvi film, „Proslava proglašenja Srbije za Kraljevinu”, sniman je 6. marta 1897.

 

SPONZORI

 
 
 
Knjaz Miloš
 
 
 
 
Embassy of Canada to Serbia, North Macedonia and Montenegro
 
Italijanski kulturni centra